Vårt konsept

Weight Trainer er et personlig tilpasset vektreduksjonsprogram, der du trener sammen med og blir coached av en personlig trener, en treningspartner som har til hensikt å motivere deg til å oppnå de resultatene som du ønsker deg. Avhengig av hvor mye hjelp du trenger for å nå ditt resultat finnes Weight Trainer i to ulike opplegg, et program på 1 mnd og et på 3 mnd. Weight trainers fire deler- Tenk, Nyt, Spis, Tren- utgjør rammen for strategien du og din PT legger opp. Du vil i programperioden trene regelmessig for å endre de dårlige vanene som du har innarbeidet til nye gode vaner. 


Tenk

Om det bare handlet om kunnskap så ville alle være i god form og ingen ville leve usunt. Det er først når du blir klar over hvordan dine tanker og avgjørelser kontrollerer deg, at du kan endre dine vaner.

For å få nye resultat, trenger en å gjøre nye ting. Å ha viljen og kunnskapen er bra, men for å endre en livstil rekker det ikke bare med kunnskaper. 
Du må også endre de ubevisste vanene. Du gjør det meste uten å tenke logisk, dette skjer for å gjøre livet ditt enklere. Derfor trenger du teknikker som hjelper

Les mer...

Nyt

Å bevisst bruke tid på seg selv gjør at du har det bra og kan nyte tilværelsen. Dette er en viktig forutsetning for at du skal kunne lykkes med din livsstilsforandring. I kroppen din har du kraftfulle hormoner som bidrar til at du reduserer smerte og som får deg til å føle deg bra. Når du har det bra med deg selv, er det enklere å oppnå det du vil.
Å nyte fremgangen din, uansett hvor liten den er, er en bra måte å øke din egen selvtillit på. Fremgangen du får vil gi deg den motivasjonen du trenger for å realisere de andre målene som du har satt deg.

Å nyte tøff trening samtidig som du tar på deg nye utfordringer, gjør at du øker lysten og gleden til å trene mer.
Hvordan spiser du? Stresser du, eller sitter du ned og spiser maten din fint dandert på en tallerken.  Smaker, lukter samtidig som du tygger og nyter hver eneste bit? Hvordan du spiser er avgjørende for å nå målet ditt og for å beholde resultatet i framtiden.

Latter er et tegn på trivsel, og oppfyller en viktig sosial funksjon. Latter er smittsomt. For 50 år siden  lo vi i Skandinavia ca 18 minutter / daglig, nå er vi nede i seks minutter. Barn ler mer enn oss voksne. En fireåring ler opptil  500 ganger / daglig, en voksen bare ca 15 ganger / daglig. Barna finner mange flere ting å le av. Å nyte er like viktig som kosten og treningen, kanskje enda viktigere. Uten gleden av å trene og presse seg selv, og uten avslapping latter og god underholdning, blir reisen tung og risikoen øker for at du ikke er i stand til å fortsette mot målet.

Les mer...

Spis

For å oppnå treningsresultater og en god helse er matens betydning avgjørende for at du skal lykkes. For å leve bra å ha overskudd til trening i hverdagen din, trenger  du en bra sammensatt kost. Weight Trainer hjelper deg med å forandre og forbedre kosten din på en enkel måte, som gjør at denne fungerer i hverdagen din. Du kan velge tre måter å realisere din målvekt på. Din Personlige Trener hjelper deg å velge den veien som passer deg best.

Les mer...

Tren

Du behøver ikke å ha noen kunnskap om trening og hvordan treningen skal foregå, da det er PT`en sin jobb å sette sammen en treningsplan som fungerer for deg. Det du skal gjøre er å gjennomføre det opplegget som blir presentert for deg. Planlegg – book tid med deg selv hver uke. Er du en person som reiser mye, er det bra om du sjekker mulighetene for trening i den byen/stedet du befinner deg i. Om det ikke er noen muligheter for trening, tar du med deg joggesko, gummibånd og kanskje en balanseball slik at du har ”gymmet” ditt med deg.

Kroppen vår er en overlevningsmaskin. Spiser du veldig lite vil kroppen senke energiinntaket og gå i sparemodus. Jo mer du beveger deg, desto mer mat trenger du å spise. Skal du overbevise kroppen din til å bygge muskler, må du gi kroppen næring slik at den har noe å bygge av.

Hensikten med treningen er å skape fremgang etter hver treningsøkt. Dette innebærer at du blir nødt til å ta i, kjenne belastningen på kroppen og noen ganger kommer du til å lure på hvorfor du gjør dette. For hver økt lærer du deg å nyte den tøffe motstanden du påfører deg selv og du belønnes med å komme et steg nærmere resultatet ditt samtidig som du er fornøyd med hver treningsøkt.

For å kunne fortsette uke etter uke med fokus på resultatene dine, er variasjon et nøkkelord. PTén din hjelper deg med et variert treningsopplegg.

Les mer...

Vi har løsningen for alle!

Vi utdanner og planlegger din trening slik at du kan nå dine mål.

Inspirasjon

Vi er en konstant kilde til inspirasjon og motivasjon under hele din vektreduksjonsreise

Kost

Vi har kunnskapen som må til for og skreddersy en kostplan som passer akkurat deg.

Planlegging

Treningen skal være morsom. Vi hjelper deg med å finne den treningen som passer deg best.

Verktøy

Vi gir deg alle verktøyene du behøver for at du skal nå dine mål. Alt fra kost til coaching.

Resultat

Vårt hovedmål er at du skal nå ditt resultat som varer over tid.

Vårt hovedmål er at du skal nå ditt resultat som varer over lang tid.

Mål

Alle våre program har tydelige mål og målbilder. Vi hjelper deg fra start til mål.